Ga voor duurzaam en MVO
Leveranciers (waaronder WESS) van promotionele producten kunnen steeds meer milieubewuste producten leveren. En hoe meer Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (nader te noemen MVO) – proof deze producten zijn, hoe minder risico’s op problemen of misschien zelfs een terugroep actie.
MVO Nederland zei daar eerder over: Duurzame promotionele producten geven premiumacties juist extra attentie. Je kunt je er nu nog mee onderscheiden. Ga voor duurzaam en MVO. Creëer een verhaal, een achterliggende gedachte om je marketing promotie strategie.
Als je kijkt naar de marketingtrends in de textiel- of foodsector, dan gaat het steeds vaker om het verhaal erachter. De boodschap dat er eerlijke lonen worden betaald, dat de fabrieksarbeiders in veilige omstandigheden werken, dat de juiste grond- en kleurstoffen worden gebruikt, enzovoort. Mensen moeten een goed gevoel overhouden aan jouw promotionele actie. Dan kost het premium je wellicht nog wat meer, maar je promotie boodschap is sterker. Je hebt echt iets te vertellen aan je klanten.
Als uw organisatie overbrengt hoe u weloverwogen de keus hebt gemaakt voor het premium. relatie- of eindejaarsgeschenk, oogst u alleen maar meer aandacht en waardering.