Hoe bewust zijn uw gifts en gadgets?
Consumenten, maar ook marketeers en inkopers, worden zich steeds bewust als het gaat om de aanschaf van “bewuster”. MVO en Duurzaam Ondernemen zijn niet meer weg te denken uit de huidige samenleving. Mensen in z’n algemeenheid, vinden aandacht voor MVO (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen) niet speciaal meer. Het is inmiddels niet meer uit ons dagelijkse patroon weg te denken. Kortom het hoort er inmiddels volledig bij!
Te goedkope kleding en schoenen, e-nummers, ze staan al langer ter discussie. Hoe kan dat allemaal, vragen inmiddels miljoenen mensen zich af. Netjes omgaan met mens en milieu, herkomst van producten. Bedrijven worden in toenemende mate aangesproken op de vraag wat zij in dit kader doen en welke maatregelen ze nemen om hun ‘footprint’ zo klein mogelijk te houden.
Deze trend gaat ook steeds meer onderdeel uitmaken van alles rondom premiums, gadgets en promotionele gifts. ‘Bewuste’ gifts en gadgets zijn trendy.